Deist Ve Ateistlere Cevaplar

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ?

    EdepYahu
    EdepYahu


    Mesaj Sayısı : 20
    Puan : 52
    Kayıt tarihi : 01/02/17
    Nerden : Amerika

    Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ? Empty Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ?

    Mesaj tarafından EdepYahu Perş. Tem. 29 2021, 18:56

    Selamun Aleykum. Önce Soruyu Soran Kardeşimizden Allah C.C. Razı Olsun. Hem Düşündürdü Soruyu Yanıtlayan Değerli Site Üstadlarımızın İlmindende İstifade Etmemizi Sağladığı Gibi Dimahlarımızda Acizane Olarak Farklı Bir Bakış Açısıda Oluşmasına Vesile Oldular. Şahsım Adına Çok İstifade Ettim.
    Değerli Kardeşim Ümmetimin İhtilafı Rahmettir Diye Buyurmuştur 18 Bin Alemin Mustafası Efendiler Efendisi Hz. Muhammed Sallallahu Aleyhi Vessellem. Dolayısı İle Ümmed-İ Muhammed Rahmette Birleşir Şerde Birleşmez.

    Farklı Bakış Açılarının Olması Mevcut Hadise Hususunda Farklı Değerlendirmelerle Olayın Geniş Çaplı Ele Alınmasını Sağlamaktadır. Çünkü Herkesin Hem "İlmi" Aynı Değil Hemde "İlmi Düzeyi" Bir Değil...

    Kurani Bir Mesele İle Ayetlerin Pek Çok Anlam Ve Manaları Mevcuttur. Ehliyet Sahibi Olanların "Tefsir" Kitapları Temin Edilerek Mevzu Bahis Hakkında Bilgi Edinile Bilir.

    Fıkhi Bir Konu İse; 4 Hak Ehl-İ Sünnet Meshebi Bulunmaktadır. Soruyu Soran Kişinin Meshebi Sorulur Buna Mütakip Gerekli Tatmin Edici Yanıt Biiznillah Verilir. Cemaatlerin Bir Biri İle Çelişmeleride Bu Neviden Bir Rahmettir. Şer Değildir. Misalen Bir Ülkenin Hem Hava Hem Kara Hem Deniz Hem Jandarması Olduğu Gibi Poliside Vardır. Bunların Kullandıkları Elbiseden Rütbelerinin İfadesinden ( General Amiral Gibi ) Kullandıkları Techizata Kadar Farklılık Arz Etmektedir. Ama Bu Fark Nasılki Onların Ortak Amaç Ve Devlete Hizmetine Mani Olmuyor Aynen Onun Gibide Cemaatlerin Farklılıkları İslama Hizmet İçindir. Her Yere Ve Zamana Ve Meşrebe Uygun İnsan Olduğu İçin Her İnsana Bir Yönü İle Hitap Eden Cemaatlerde Mevcuttur. Bir Birini Eleştirenler İllaki Rahmetten Eleştirir Veya Bilmediğindendir. Bilmeyende Zamanla Ham Olan Kişidir Cemaat Havasını Tenefüs Ede Ede Zamanla Olgunlaşır. Başkası İle Değil Kendi Nefsi İle Uğraşmaya Başlar O Ona Yeter Zaten ..

    Yine Bakılacak Olursa Bir Hastalık Karşısında Aynı Üniversiteden Aynı Dersleri Okumuş Hatta Aynı Hocadan Ders Almış Olan Doktorlar Veya Avukatlarda Kendi Meslekleri İçerisindeki Karşılaşmış Oldukları Olaylar Hakkında Farklı Düşünüp Farklı Hüküm Ve Sonuç Çıkara Biliyorlar. Bunlardan Bir Tanesi Veya Bir Kaçı Nihayi Sonuca Varıp Hüküm Verebiliyorken Pek Çoğu Daha Pek Çok Farklı Sonuç Ve Çıkarımlarda Buluna Biliyor. Bunların Hepsi Rahmete Vesiledir İnşaallah

    Admin Bu Gönderiyi Beğendi

    EdepYahu
    EdepYahu


    Mesaj Sayısı : 20
    Puan : 52
    Kayıt tarihi : 01/02/17
    Nerden : Amerika

    Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ? Empty Geri: Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ?

    Mesaj tarafından EdepYahu Perş. Tem. 29 2021, 19:03



    Neden Birçok Tarikat ve Mealler Var?

    Şüphesiz Ki Hak Olan Mezhepler Ve Tarikatlar, Çok Da Olsalar, Hepsi Bir Tek Caddede Gitmektedirler. O Da Hz. Muhammed’in (Asm) Cadde-İ Kübrasıdır. Sâdî-İ Şirazî Gibi Bütün Ehl-İ Hakikat “Allah C.C.’a Giden O Caddeden Başka Bütün Yollar Kapalıdır” Demişler. Hak Mezhepler Ve Tarikatlar İse, Ocaddade Birer Şerit Hükmündedir. İnsanlar Kendi Mizaçlarına Ve Yaşama Şartlarına Göre Kendilerine Uygun Bir Şeritte Gitmeyi Tercih Etmektedirler. Şeritler Farklı Farklı Olsa Da Yol Birdir, Hedef Aynıdır; O Da Cenab-I Hakk’ın Rızasını Kazanmaktır.

    Risale-İ Nur’un İctihad Risalesi’nde Şöyle Bir Bahis Var:

    “Eğer Desen: "Hak Bir Olur. Nasıl Böyle Dört Ve On İki Mezhebin Muhtelif Ahkâmları Hak Olabilir?"
    Elcevap: Bir Su, Beş Muhtelif Mîzaçlı Hastalara Göre Nasıl Beş Hüküm Alır, Şöyle Ki: Birisine, Hastalığının Mîzâcına Göre, Su, İlâçtır; Tıbben Vâcibdir (Farzdır). Diğer Birisine, Hastalığı İçin Zehir Gibi Muzırdır; Tıbben Ona Haramdır. Diğer Birisine, Az Zarar Verir; Tıbben Ona Mekruhtur. Diğer Birisine, Zararsız Menfaat Verir; Tıbben Ona Sünnettir. Diğer Birisine, Ne Zarardır, Ne Menfaattir, Âfiyetle İçsin; Tıbben Ona Mübahtır. İşte Hak Burada Taaddüd Etti (Çogaldı). Beşi De Haktır. Sen Diyebilir Misin Ki, "Su Yalnız İlâçtır, Yalnız Vâcibdir, Başka Hükmü Yoktur? " (27.Söz)

    İşte, Hadiste Bildirildiği Gibi, “Ümmetin İhtilafı Rahmet Olduğu” (Keşfü'l-Hafa,1:64) İçin, Bir Kişi Veya Bir Toplum, İçinde Bulunduğu Hayat Şartlarına Binaen Herhangi Bir Mezhebe Veya Meşrebe Göre Yaşaması Güçleştiğinde, Kendi Hayat Şartlarına Göre Yaşayabileceği Diğer Hak Bir Mezhep Veya Meşrebe Uyarak Sıkıntılardan Kurtulabilir. Zaten Mezhep Ve Meşreblerin Aralarındaki Ayrılık Temel Meselelerde Değildir. Ancak Bazı Teferruat Meselelerdedir. O Da, Allah C.C.’ın Hikmetinin Sevkiyle, İnsanlara Kolaylık Sağlamak İçindir.

    Kur’an-I Kerim Mealleri Arasındaki Farklılık İse, Edile-İ Erba’a (Dört Delil) Denilen Kitap, Sünnet, İcma‘-I Ümmet Ve Kıyas-I Fukahaya Göre İse Ayrı Ayrı Da Olsalar Doğrudur. Çünkü Her Bir Âyetin Birçok Mânaları Vardır. Mealler Kısa Yazıldığından Her Biri O Mânalardan Birisini Aldıysa Ayrı Ayrıymış Gibi Görünür. Ancak Yukarıda Belirttiğimiz Şartlara Göre Olmak Kaydıyla Hepsi De Makbuldür.

    Admin Bu Gönderiyi Beğendi

    EdepYahu
    EdepYahu


    Mesaj Sayısı : 20
    Puan : 52
    Kayıt tarihi : 01/02/17
    Nerden : Amerika

    Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ? Empty Geri: Aynı Olaylara Farklı Fetva Verilmesi Veya Cemaatler Arasındaki Ayrılmalar Neden ?

    Mesaj tarafından EdepYahu Perş. Tem. 29 2021, 19:12

    Cemaat Ve Tarikatlar Neden Bu Kadar Çoktur

    Öncelikle Allah C.C. Rızasını Esas Maksat Yapan Tarikatler Ve Cemaatler Ayrı Ayrı Olmakla Beraber Asıl Gayeleri De İslam Ümmetini Tekrar Biraraya Getirmektir. Yani Tefrik Değil Tevhid İçin Çalışırlar. Zaten Hak Olan Bir Mesleğe Sahip Bu Gruplar Temel Esaslarda Birlik İçerisindedir. Hepsi Allah C.C.'ın Emir Ve Yasaklarını İnsanlara Anlatırlar Ve Bu Emir Ve Yasakların İnsanlarda Yerleşmesi İçin Gayret Ederler. Dolayısıyla Hak Olan Tarikat Ve Cemaatler İslam Ümmetini Ayırmadı Bilakis Birleşmelerine Vesile Oldular. Zamanı Gelince Tevhid Oluyorlar Ve Olacaklar İnşallah.

    Ayrıca; Şöyle Sual Edilse; Kur'an Ve Peygamber Bir Olduğu Halde Neden Bir Çok Tarikat Var?

    Bu Soruya “Ne Mahzuru Var” Diye Cevap Versek Her Halde Yanlış Olmaz. Çünkü Tarikatlar İslam’a Hizmet Eden Ve Kâmil Müminler Yetiştiren Okullardır. Meselâ Memleketimizde Kaç Çeşit Lise Var. Düz Lise, Anadolu, Fen, Sosyal, Meslek, Ticaret, İmam Hatip Vs… Fakat Hepsi De Milli Eğitime Bağlı Ve Onun Kuralları Çerçevesinde Çalışıyorlar. Genç Nesiller Kabiliyetlerine Göre Eğitim Almak İçin Farklı Liselere Gidebiliyorlar. Önemli Olan Temel Eğitimlerinin Bazı Ortak Özellikleri Taşıyor Olmasıdır.
    Üstad Bediüzzaman, Sözler Kitabında, “Cenab-I Hakk'a Vâsıl Olacak (Ulaşacak) Tarîkler (Yollar) Pek Çoktur. Bütün Hak Tarîkler Kur'andan Alınmıştır.” Diyerek Tarikatların Asıllarının Kur’an’a Dayandığına İfade Etmiştir.
    Önemli Olan Tarikatların Çok Olması Değil, Kur’an Ve Sünnete Ne Ölçüde Uyduklarıdır. Kuralları Kur’an’a Dayandıktan Ve Uygulama İle Kurallar Arasında Tutarsızlık Bulunmadıktan Sonra Hiç Problem Değildir.
    Tarikatların Tarih Boyunca Çok Mühim Hizmetleri Olmuştur. Birisine Üstad Bediüzzaman Şöyle İşaret Eder:
    “Tarîkatın Dinî Ve Uhrevî Ve Ruhanî Çok Mühim Ve Ulvî Neticelerinden Sarf-I Nazar (Bir Tarafa Bırakalım), Yalnız Âlem-İ İslâm İçindeki Kudsî Bir Rabıta (Bağ) Olan Uhuvvetin (Kardeşliğin) İnkişafına (Gelişmesine) Ve İnbisatına (Yayılmasına) En Birinci, Tesirli (Etkili) Ve Hararetli (Sıcak) Vasıta Tarîkatlar Olduğu Gibi; Âlem-İ Küfrün Ve Siyaset-İ Hristiyaniyenin, Nur-U İslâmiyeti Söndürmek İçin Müdhiş Hücumlarına Karşı Dahi, Üç Mühim Ve Sarsılmaz Kala-İ İslâmiyeden Bir Kalesidir.

    Merkez-İ Hilafet Olan İstanbul'u Beşyüz Elli Sene Bütün Âlem-İ Hristiyaniyenin Karşısında Muhafaza Ettiren, İstanbul'da Beşyüz Yerde Fışkıran Envâr-I Tevhid (Tevhid Zikrinin Nurları) Ve O Merkez-İ İslâmiyedeki Ehl-İ İmanın Mühim Bir Nokta-İ İstinadı (Dayanma Noktası), O Büyük Câmilerin Arkalarındaki Tekkelerde "Allah C.C. Allah C.C.!" Diyenlerin Kuvvet-İ İmaniyeleri (İman Kuvvetleri) Ve Marifet-İ İlahiyeden (Allah C.C.’ı Bilmekten) Gelen Bir Muhabbet-İ Ruhanî (Ruhlarındaki Aşk) İle Cûş U Huruşlarıdır (Coşup Taşmalarıdır).” (Mektubat, 29. Mektub, 9. Kısım)

    Ayrıca, Bu Tarikatların Kurucularının, Seyyid Abdulkâdir-İ Geylânî, İmâm-I Nakşibend, Mevlânâ-İ Celâleddin-İ Rûmî, Hacı Bayram-I Velî (R. Anhüm) Gibi İslam Tarihinin En Büyük Mânevî Otoriteleri Olduğunu Da Bilmek Gerekir. Tâ Ki O Büyük Zatların Açtıkları Bu İslâmî Hizmet Okulları Hakkında Şüphe Ve Su-İ Zan Olmasın.


    Admin Bu Gönderiyi Beğendi


      Forum Saati Ptsi Nis. 29 2024, 13:14