Deist Ve Ateistlere Cevaplar

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Bakara Suresi 256. Ayet İle Tevbe Suresi 29. Ayet Arasında Çelişki Var Mı?

    Admin
    Admin
    Efendi Hazretleri
    Efendi Hazretleri


    Mesaj Sayısı : 92
    Puan : 240
    Kayıt tarihi : 03/08/10
    Yaş : 43
    Nerden : İslambol İnşaAllah

    Bakara Suresi 256. Ayet İle Tevbe Suresi 29. Ayet Arasında Çelişki Var Mı? Empty Bakara Suresi 256. Ayet İle Tevbe Suresi 29. Ayet Arasında Çelişki Var Mı?

    Mesaj tarafından Admin C.tesi Ağus. 28 2021, 11:50

    Bakara Suresi 256. Ayet İle Tevbe Suresi 29. Ayet Arasında Çelişki Var Mı?

    Giriş :

    "Dinu’l-Hakk" İzafeti “Hak Dini” Demek Olup “Hak Din”Den Daha Kuvvetlidir. İslâm'ın Hakka Teslimiyet Esasına Dayandığını Allah C.C.’ın Hakkını, Bütün Hakların Temeli Saydığını, Hakların Kutsallığını İfade Eder. Bu Âyet, Ehl-İ Kitabın Allah C.C.’a Ve Âhirete Gereğince İman Etmediklerini, Gerçek Dini Kabul Etmediklerini Bildiriyor: Çünkü Onlar Allah C.C.’ı Kemal Sıfatlarıyla Muttasıf Ve Eksiklerden Münezzeh Olarak Tanımıyorlar, Âhiretin Gerçek Mahiyetini Anlayamıyorlardı.

    Bunlarla Savaşmak İçin, Evvela Onların Saldırmaları Şarttır. Hz. Peygamber (A.S.M) Müşrik Araplarla, Ancak İslâmı İmha Etmek İçin Silaha Sarıldıklarında Harbetti. Hristiyanlar Da Ancak Müslümanları Ortadan Kaldırmak İçin, İslâm Devletine Karşı Kuvvet Hazırlayıp Hücum Ettikleri Zaman, Onlara Karşı Hazırlandı Ve Karşı Tarafın Saldırmaya Hazır Olmamasını Fırsat Bilerek Baskın Yapmadı. Aksine, Harbetmeden Geri Döndü.

    Cihadın Gayesi Gayri Müslimleri Kuvvet Kullanarak İslâma Sokmak Değil, İslâma Karşı Çıkan İslamın Yaşanmasını Engelleyen Müslümanları Baskı Altına Alan Veya Onları Öldüren Kuvvet Kalmamasını Sağlamaktır. Bunun Karşılığında da Kendi Tebasından Cizye Adında, İslâm Devletinin, Gayri Müslim Vatandaşlarından Aldığı Cüz’î Bir Vergidir. Müslümanların Verdiği Zekât Nisbetinden Daha Fazla Değildir.Ayrıca Müslüman Olmak Daha Fazla Sorumluluk Altına Girmekti. Cizye İse Devletin Sunduğu Hizmetler Karşılığı Olarak Alınır.

    İşte Allah C.C.'a İnanmayan, Ahireti Hesaba Katmayan, Allah C.C. Ve Resulü'nün Haram Kıldığını Haram Tanımayan Ve Hak Dinini Din Edinmeyenlere, Yani Kendilerine Kitap Verilmiş Olanların Bir Kısmına, Açıkçası Şu Üç Sıfatla Belirlenmiş Olan İmansız, Saygısız Ve Haksız Kimselere Karşı Savaşınız. Ta Ki, Kendi Elleriyle Getirip Cizyeyi Versinler, Küçülmüş Oldukları Halde. Yani Hak Dini Olan İslâm'ı Kabul Etmedikleri Takdirde, Kendilerine Kitap Verilmiş İken Hakka Karşı Gelen, O Haksız , Saygısız Ve Saldırganların Kuvvetleri Tükenip İslâm Eli, İslâm Himayesi Altına Girmeyi Ve Buna Karşılık Cizye Vermeyi Kabul Ve Taahhüt Edinceye, Zimmetlerinde Kesinleşmiş Olan Cizyeyi Hazır Elden, İçinde Bulundukları Aşağı Durumu Unutmadan Saygılı Bir Şekilde Verecekleri Hale Gelinceye Kadar Savaşın. Ve Böylece Onlardan Nüfus Başına Vergi Alıp, Allah C.C.'a Ve Ahirete İmandan Ayrılmayarak Ve Harama El Uzatmayarak, Hakkı Hukuku Gözeterek, Hak Dinin Emirlerini Yerine Getirin. Zira Allah C.C.'ı Ve Ahireti Unutup Onların Yaptığını Yapacak, Haram Ve Helâl Tanımayacak, Allah C.C. Ve Resulü'nün Haram Kıldığı Şeyleri Haram Saymayacak, Kitap Ve Sünneti Gözetmeyecek, Hak Dini İle Amel Etmeyecek Olduktan Sonra Ne Savaş Yapmaya, Ne De Cizye Almaya Hakkınız Olmadığı Âşikârdır. Çünkü Bu Vasıflar Cihad Edenlerin Değil, Kendilerine Karşı Harb Açılacak Olanların Özellikleridir. Cizye Almanın Değil, Cizye Vermenin Sebepleridir. Böylelerinin Hakkı Zaten Galibiyet Değil, Mağlubiyettir, Cizye Almak Değil, Cizye Vermektir.

    "Cizye", Borcunu Ödedi Demek Olan (Ceze Deynehu) Fiilinden Bir Nevi Borç Ödeme Anlamını İfade Eder. Taahhüt Sahibinin Kendi Ahdi Gereğince Vereceği Vergi Demektir Ki, Hayatının Ve Hürriyetlerinin Korunması Karşılığında Zimmetlerinde Terettüp Eder Ve O Şartla Ödenmesi Gereken Bir Vergi Olur. Bunun Farsça Kelimesinin Arapçası Olduğu Da Söylenmiş İse De Bunda Şer'î Ve Hukuki Açıdan Dikkate Alınması Gereken Bir Özellik Yoktur.

    Meselenin Hakikati:

    Tevbe 29: Kendilerine Kitap Verilenlerden, Allah C.C. A Ve Ahi Ret Gününe İnanmayan, Allah C.C. Ve Resulünün Haram Kıldığını Haram Saymayan Ve Hak Dini Kendine Din Edinmeyen Kimselerle, Küçük Düşürülüp Elleriyle Cizye Verinceye Kadar Savaşın.

    Ehl-i Ateist Veya Ehl-i Deist Birisi Yukarıdaki Ayette Geçen İfade, Dinde Zorlama Yoktur Hükmüyle Çelişmiyor Mu Diye Sormuş. El Caveb Bizde Deriz ki; Bahsedilen Bakara Suresindeki, Dinde Zorlama Yoktur Sözü İle Tevbe Suresindeki Savaş Halinin Hiçbir Benzerliği Ve İlişkisi Yoktur ! Tam Tersine Tevbe Suresinde Peygamberimize, Sözleşmelerinden Cayan Kişilerin Açtığı Bir Savaş Münasebeti İle İnen Bir Ayettir !. . Surenin İsmine Ve İçeriğine Baktığınızda Genelde Anlatılan, Müşriklerin Allah C.C. Elçisine Karşı Birlik Olup, Savaş Verdiği Anlatılır.

    Allah C.C. Da Elçisine Bu Sureyle, İndirdiği Ayetlerle Yardım Etmek Ve Ona Çevresinden Kendisini Savunacak, Savaşacak İnsanların Toplanmasında Yardımcı Olmuş Ve Onları İkaz Edip, Elçisine Yardım Etmelerini Sağlamıştır. Sureden Bazı Alıntılar Yaparak Surenin Genelde Ne Anlatmak İstediğini Anlamaya Çalışalım. İlk Ayetinde Bakın Nasıl Bir Uyarı Var.

    Tevbe 1: Allah C.C. Ve Resulünden Kendileriyle Antlaşma Yapmış Olduğunuz Müşriklere Bir İhtar.

    Yukarıdaki Sözler, Peygamberimizin Karşısında Savaş Halinde Olan Ama Daha Önce Yaptıkları Bir Anlaşmayı Bozmalarından Dolayı, Farklı Ceza İle Cezalandırılmaları İsteniyor Allah C.C. Tarafından. Çünkü Sözleşme Yapılmayan Diğer Müşriklere Karşı Savaşta Böyle Bir Hükümden Bahsedilmez. Sözlerşmeyi Bozan Müşriklere Bir İhtar Olarak Söyleniyor Ve Bakın Ne Diyor Devamında?

    Tevbe 2: (Ey Müşrikler!) Yeryüzünde Dört Ay Daha Dolaşın. İyi Bilin Ki Siz Allah C.C.'ı Aciz Bırakacak Değilsiniz; Allah C.C. İse Kâfirleri Rezil (Ve Perişan) Edecektir.

    Bu Sözünden Cayma Ne Olabilir? Allah C.C. In Elçisiyle, Savaşmayacağız Barış Yapacağız Diye Anlaşmaya Yaptıkları Halde, Sözünden Caymış Oldukları Anlaşılıyor. Sözünden Cayma Kelimesine, Bazı Arkadaşlarımız Allah C.C.’ın Hiç Bahsetmediği Vede Hükmüne Ters Düşen Bir Anlamı Yüklüyorlar Ve Diyorlar Ki : Sözünden Cayanlar, Önceden Müslüman Olup, Daha Sonra Müslümanlıktan Çıkanlardır Diye İftira Atıyorlar !, Onun İçin Allah C.C. Onlardan Cizre Alın Diyor Şeklinde Fikir Yürüyorlar. Böyle Düşünürsek, Allah C.C. In Dinde Zorlama Yoktur Hükmüne, Tamamen Ters Düşeriz.

    Peki Bu Sözlerinden Dönmelerinden Dolayı, Neden Ayrı Bir Ceza Yani Cizye, Fidye İle Cezalandırılmaları İsteniyor Diye Düşünecek Olursak, Bununda Örneklerini Görüyoruz Kur'an Dan. Sözleşme Yapmak, Karşımızdaki Kişiye Söz Vermektir. Örneğin Allah C.C. A Karşı Söz Verip Yemin Ettiysek, Bunuda Yerine Getirmediğimizde, Nasıl Allah C.C. Bu Hatamızdan Dolayı Bir Ceza İle Yaptırım İle Ancak Bu Yanlışımızdan Kurtulacağımızı Söylüyorsa, Karşımızdaki Müşrikler, Bizlerle Anlaşma, Sözleşme Yaptıkları Halde, Sözlerinde Durmadıkları İçin, Mutlaka Bir Ceza İle Cezalandırılması Gerektiğini, Yani Cizre Vermelerine Hükmetmiştir. Tevbe Suresi 5. Ayette Bu Konuya Açıklık Getiriyor.

    Tevbe 5: O Haram Aylar Çıkınca Artık Müşrikleri Nerede Bulursanız Öldürün, Onları Yakalayıp Hapsedin Ve Bütün Geçit Başlarını Tutun! Eğer Tevbe Edip Namaz Kılar Ve Zekâtı Verirlerse, Onları Serbest Bırakın; Çünkü Allah C.C. Bağışlayan Ve Merhamet Edendir.

    Yukarıdaki Ayetten De Anlaşıldığı Gibi, Haram Ayların Bitimiyle , Sözlerinden Cayan Müşriklerle Savaş Başlıyor Ve Rabbimiz İman Edenlere Savaş Açanlara Karşı, Savaşılmasını Ve Nerede Bulursanız Öldürün Emrini Veriyor. Lütfen Dikkat Nerede Bulursanız Öldürün Emri, Sözlerinden Cayıp Sana Savaş İlan Edenler İçin Geçerlidir. Ayetleri Kur'an Bütünlüğünde Anlamak Çok Önemlidir. Eğer Tövbe Ederlerse De Affedilmesi Şartını Da Getiriyor. Böyle Davranmadıkları Takdirde, Karşılarındaki Kişiler İman Edenleri Yani Sizi Öldürecekler, Bu Gerçeği Göz Ardı Etmeyelim.

    Sözlerinden Cayan, Saldırgan Müşrikler İçin İki Yol Var Ama Asla Zorlanmadan. Birincisi Allah C.C. In Davetine, Yani İslam’a Katıl Deniyor Ama Zorla Değil, İkincisi İse Birinci Sırada Söylediğim Konuyu Destekleyen Bir Ayet Bakın Ne Diyor.

    Tevbe 6: Ve Eğer Müşriklerden Biri Senden Aman Dileyerek Yakınına Gelmek İsterse, Allah C.C.'ın Kelamını Dinleyebilmesi İçin Ona Aman Ver, Sonra Onu Güven Duyacağı Yere Kadar Gönder; Çünkü Onlar Gerçeği Bilmez Bir Toplulukturlar.

    Şimdide Yukarıdaki Ayete Bakalım. Dikkat Ettiyseniz, Yine Sözlerinden Caymış Aynı Toplumdan Bahsediliyor Ve Onlara Yollar Gösteriliyor, Fırsat Tanınıyor. Ne İçin, Kur'an I Tebliğ Edip Anlayabilmeleri İçin. Müşriklerden Birisi Senden İzin İsterde, Yanına Yakınına Gelmek İsterse, Ona İzin Ver Ki Senden İstifade Etsin, Kur’an Dan Nasiplensin Diyor. Demek Ki Onları Zorla Müslüman Yapmak Diye Bir Şey Yok. Zaten Müşrik Dediğimiz Kişilerde Aslında İnançlarında Namaz Yada Zekat Var, Ama Bu İnançlarından Uzaklaşmışlar. Tevbe Suresi 4. Ayette, Anlaşma Yaptığınız Müşriklerden Sözünde Duranlar, Yani Savaş Açmayanlar, Sana Karşı Olanlara Arka Çıkanlarla Birlikte Olmayanlar, Bu Hükmün Dışındadır Diyor.Ayetin Sonundaki Cümle İslam Dinine Davetin, Zorla Olmayacağının Kanıtıdır Bakın Ne Diyor? ( Sonra Onu Güven Duyacağı Yere Kadar Gönder.)

    Demek Ki Zorlama Yok, Ama Sana Savaş Açana Da Aman Dilemek, Affetmek Yok Diyor Yaradan.

    Tevbe 7: Müşriklerin, Allah C.C. Katında Peygamber Yanında Bir Antlaşması Nasıl Olabilir? Ancak Mescid-İ Haram'ın Yanında Antlaşma Yaptıklarınız Başka. Onlar Size Dürüstçe Davrandıkça Siz De Onlara Dürüst Davranın. Şüphe Yok Ki, Allah C.C. Hiyanetten Sakınanları Elbette Sever.

    Yukarıdaki Ayeti Dikkatlice Düşünelim. Mescidi-Haram’ın Çevresinde Yine Müslüman Olmayan Peygamberimize İman Etmeyen Guruplar Var. Bakın Onlara Karşı Nasıl Davranılmasını İstiyor? Onlar Size Dürüstçe Davranırsa, Sizde Onlara Dürüst Davranın. Allah C.C. Hıyanetten Sakınanları Sever Diyor. Orada Olanları Zorla Müslüman Yap Demiyor.Sana Dokunmayana Sende Dokunma Diyor.

    Tevbe 12: Eğer Verdikleri Ahitten Sonra Yeminlerini Bozar, Dininize Saldırırlarsa, O Zaman Küfrün Elebaşlarını Öldürün. Çünkü Onların Yeminleri Yoktur. Böyle Yaparsanız Hal Ve Gidişlerine Son Verebilirler.

    Yukarıdaki Ayet Aslında, Her Şeyi Çok Net Açıklıyor, İlk Yazdığım Ayeti Destekliyor, Bakın Ne Diyor Rabbimiz? Eğer Sizinle Yaptıkları Anlaşmadan Sonra, Dininize Yani İman Eden Sizlere Saldırırlarsa, O Zaman Küfrün Elebaşlarını Öldürün. Çünkü Onlar Sözlerinde Durmazlar Güvenilir İnsan Değillerdir Diyor.

    Bu Şekilde Davranırda, Onlara Hak Ettiği Şekilde Karşılık Verirseniz, Bir Daha Aynı Hatayı Yapmazlar Diye De Açıklama Yapıyor. Buradan Da Anlaşılıyor Ki, İman Eden Bir Müslüman, Hiçbir Neden Yokken Sırf İman Etmedi Diye, Hiçbir Zaman Saldırmak, Onu Öldürmek Zorla Müslüman Yapmak Asla Dinimizde Yoktur. Ancak Saldırana, Savaş Açana, Sözünden, Anlaşmasından Cayana Karşı Cevap Verin, Hatta Öyle Bir Cevap Verilmeli Ki Diyor Rabbim, Bir Daha Böyle Bir Hata Yapmasınlar, Ders Alsınlar Diyor.

    Şimdi Yazacağım Ayet İse Biraz Önce Söylediklerimi Çok Daha Net Açıklıyor, İman Edenlere Savaş Açanlara Karşı, Nasılda Çağrıda Bulunup Elçisine Yardımcı Oluyor.

    Tevbe 13: Yeminlerini Bozan, Resulü Yurdundan Çıkarmaya Gayret Eden Bir Topluluğa Karşı Savaşmayacak Mısınız? Üstelik Size Saldırıyı İlkin Onlar Başlattı. Korkuyor Musunuz Onlardan? Eğer Mümin Kişilerseniz, Kendisinden Korkmanıza En Layık Olan, Allah C.C.'tır.

    Sözlerinde Durmayanlar, Allah C.C. Resulünü Yurdundan Çıkarmak İsteyenlere, Ona Savaş Açanlara Karşı Savaşmayacak Mısınız Diyor Allah C.C.. Üstelik Size Saldırıyı İlkin Onlar Başlattı Onlardan Korkuyor Musunuz Yoksa Diyerek, İman Edenleri Güç Birliğine Çağırıyor.

    Demek Ki İman Etmedi Diye, Hiç Kimseye Durup Dururken Savaş Açmak Yok, Tam Tersine Müşriklerin Açtığı Savaşa Karşı Kendilerini Savunmak Var. Yine Bu Ayetlerin Devamındaki Birçok Ayet, İman Edenleri Müşriklerin Açtığı Savaşa Karşı Savunmak Adına Savaşmaya Davet Ediyor. Hatta 24. Ayette Malın Mülkün Tatlı Geldiği İçin Savaştan Kaçanların Sonlarının İyi Olmayacakları Anlatılıyor. 25 Ve 26. Ayetlerde, Daha Önce Savaşlarda Sizlere Yardım Ettim, Yine Yardım Ederim Diyerek, Onları Teşvik Etmektedir.

    Toplumu, Peygamberimize Karşı Savaş Açan Ve Onu Öldürmek Ve Bulunduğu Yerden Sürmek İsteyenlere Karşı, Çok Sert Önlemler Alınmasını İsteyen Allah C.C., En Son Olarak Bakın Çok Sert Ve Kesin Bir Tedbir Alınmasını Nasıl İstiyor.

    Tevbe 28: Ey İnananlar! Müşrikler Bir Pisliktir. Artık Bu Yıllarından Sonra Mescid-İ Haram'a Yaklaşmasınlar! Eğer Yoksulluktan Korkarsanız Bilin Ki, Allah C.C. Dilediği Takdirde Sizi Yakında Lütfundan Zengin Edecektir. Allah C.C. Her Şeyi Bilir, Tüm Hikmetlerin Sahibidir.

    Yaradan, Elçisine Savaş Açan Müşrikler İçin, Onlar Bir Pisliktir Diyor Ve Onları O Devrin En Kutsal Yeri Olan Mescidi-Haram A Sokmayın Diyor. Çünkü O Devirde Ekonomik Olarak Ticaretin En Canlı Ve Paranın Daha Çok Kazanıldığı Hareketli Bir Yeriydi Bu Bölge, Onun İçindir Ki İman Etmeyenlerin Buradan İstifade Etmesini İstemiyor Rabbimiz.

    Bakara Suresi 256. Ayette Rabbimiz Dinde Zorlama Yoktur, Çünkü Doğru Bilgi Yalan Ve Yanlıştan Ayrılmış, Apaçık Önümüze Sunulmuştur Der Bizlere. Doğru Bilginin Kimseden Korkusu Olmaz Dimdik Ayakta Gururla Durur, Ama Yalan Ve Yanlış Bilgi Doğru Bilginin Karşısında Yok Olacağından, Yerini Koruyabilmek İçin Kargaşa Çıkarıp Telâşe Düşecektir.



    Kur’an In Ayetlerini Doğru Anlayabilmemiz İçin, Mutlaka Bir Bütün Olarak Düşünmeliyiz. Çünkü Allah C.C. Kur’an Ayetlerini, Yine Kur’an In İçinde Verdiği Örneklerle Açıklamıştır. Biz Her Şeyden Nice Örnekleri, Kur’an Da Verdik Ki Anlayasınız Der Bizlere.

    Kur’an Da Asla Çelişki Yoktur, Çelişkiyi Yaratan Bizler, Sırf Beşerin Öğretisini Doğrulamak Adına, Kelimelerden Ve Cümlelerden Alıntı Yaparak Onlara Anlamlar Vermemizden Doğmaktadır. Bununda Çok Büyük Bir Günah Olduğunu Ve Bizleri Kur’an Dan Uzaklaştırdığını Unutmayalım.

    Allah C.C. Yardımcımız Olsun, Kur’an Nuruyla Nurlandırsın İnşallah Bizleri. Artık Ona Gereken Önemi Verelim De, İçine Düştüğümüz Yalan, Yanlış Ve Fesat Ortamından Allah C.C. Kurtarsın Bizleri, Yoksa İşimiz O Kadar Zor Ki. Boğazımıza Kadar Haramın Bataklığında Boğulduğumuzun Farkında Bile Değiliz.

      Forum Saati Ptsi Nis. 29 2024, 10:04