Deist Ve Ateistlere Cevaplar

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    Ateist Ve Deislerin Ebabil Kuşları Hususunda ki İtirazlarına Deizm Forumdaki Verdiğimiz Cevap

    EdepYahu
    EdepYahu


    Mesaj Sayısı : 20
    Puan : 52
    Kayıt tarihi : 01/02/17
    Nerden : Amerika

    Ateist Ve Deislerin Ebabil Kuşları Hususunda ki İtirazlarına Deizm Forumdaki Verdiğimiz Cevap  Empty Ateist Ve Deislerin Ebabil Kuşları Hususunda ki İtirazlarına Deizm Forumdaki Verdiğimiz Cevap

    Mesaj tarafından EdepYahu Perş. Tem. 29 2021, 18:24

    Taş Atan Kuşlara Gelince;

    Bunun Tevili Şu Şekilde Olabilir Doğrusunu Allah C.C. Bilir:

    Hikmet-i 1: Bu Alemde İnsanlar Bir Ümmettir, Aynen Onun Gibide Her Canlı Kendi Türü İçinde De Bir Ümmettir. Dolayısı İle Herşeyi Yaratan Allah C.C.'tır. Kainatıda Dünyayıda Doğayıda Canlılarıda İnsan Ve Cinsi Ve Hayvanatıda Yaratır. Dolayısı İle Hem İslamca Hem Tahrif Olunan Hristiyan Ve Yehudilikte Hatta Hatta Deizm'de De 1 Allah C.C. İnancı Vardır. Dolayısı İle O Allah C.C. Dilediğini Yapmayada Kadirdir. Dilerse İnsanıda Uçurur Dilerse Kuşuda Yürütür. Bunu Dar Akıllı Dar Fikirli Dar Bakan Kişiler Göremez. Onların Görememesi Anlayamaması İdrak Edememesi Hakikate Perde Değildir. "Fenci Allah C.C. Yok Diye Bilir Amma Fen Allah C.C. Var Der"

    Misalen: Bir Baklavacı Baklava Yapsa. Tadı Güzel Olmasa Amma Satmak İçin Bu Baklava Güzel Dese! 1 Kişi Gelse Yese Beğenmese Hadi Derizki Damak Tadı Tutmadı 2. Hadi Onunda Tutmadı 3.4.5.6... İla Ahir Hepsi Bu Hususta Ortak Bir Fikirle Ortak Bir Dil Etmişcesine Baklavanın Tadı Kötü Deyip Baklavacıyı Tard Edip Yalancı Çıkara Bilirler. Çünkü Baklavacı Yalan Söyleye Bilir. Amma Baklava Yalan Söylemez!

    İşte Aynen Öylede! Kuşlar Yürür mü Uçar mı Veya Taş Atar mı Atamaz mı Diyen Kişi Yalan Söyleye Bilir Amma Allah C.C. Ve Kuran-ı Hakimin Zülcelal Haktır Hakikattir Yalan Söylemez. Kuran Başlı Başına Mucizedir. İspatı da Delili de Yine Kendisidir.

    Hikmet-i 2: Bu Husus Yüce Kitabımız Kur'an-ı Kerim Mucizul Beyanda Beyan Etmektedir. Ve Pekala Hem Teoride Hemde Pratikte de Mümkündür.

    Misal: Pek Çok Yırtıcı Kuş Avlarını Pençeleri Veya Gagaları Yardımı İle, Veya Kabuklu Meyvaları Alıp Yüksek Bir Yerden Alıp Bıraka Bilir. Bunu İlmi Bilimden Sorduk Bizim Suhalimize Cevabben Dediki: İlm-i Bilimin "Ornitoloji(Kuş Bilimi) " Açık Bir Şekilde Aklen Ve Kalben Hiç Bir Tereddüt Bırakmayacak Bir Şekilde İspat Ediyor Ve Diyorki Kuşlar Gagaları Veya Pençeleri Yardımı İle Taşları Alıp Yüksek Bir Yerden Bıraka Bilirler. Hatta Sosyal Çevresinden Soyutlanmamış Herkesce Bu Husus Mağlumdur ki, Gözlem Yapıla Bilecek Kadar Açık Ve Fıtridir. Yeterki Allah C.C. Namına Düşünsün Allah C.C. Namına Baksın Allah C.C. Namına Konuşsun. Allah C.C. Namına Sorsun Değerli Ve Kıymetli Kardeşim.

    Hikmet-i 3 : Biz Derizki Allah C.C. Namına Düşün Allah C.C. Namına Bak Allah C.C. Namına Sual Et. Aynen Öylede Fenni İlimden Ve Bilimden Sual Ettik Bize Cevaben Denildiki:

    Ey İnsan! Ey Nefis ! İyi Bilesinki Her Şeyin 2 Ciheti Vardır. Biri Hakka Bakan Biriside Halka Bakan Cihetidir. Hakka Bakan Ciheti Mana-i Harfidir. Halka Bakan Ciheti Mana-i İsmidir. Mana-i İsmini Görüp Mana-i Harfini Göremeyen Ve Okuyamayan Hakikat-i İlimden Mahrum Kalır! Vartalara Düşer. Bundan Allaha Sığınırız. Bu Kısa Haşiyeden Sonra Mümkünatı Kuştan Mümkinatını Sual Ettik Oda Dediki:

    Ey İnsan İyi Bilesinki Kuşlar Fıtri Özelliği Olan Bir Taşı Pençesi Ve Gagası İle Almasına Şaşıyorsun da Bir Kuşun Allah C.C.ın Yaratma Sanatındaki Tasarımın Harikuladeliğine Ve Aero Dinamiğindeki Mükemmelliği İncelidiğinde Ve Süslerindeki Sanatsal Nakışa Bakıp Ondaki Nakşı Nakşeden Nakkaşın Mucizesini Ve Harikuladeliğini GÖremiyor Musun? Bunlar Bir Kuşun Taşı Atmasından Dahada Hayret Verici İşlerdir!!! Bu Binlerce Mucizeva-i Hikmetleri Ve Pek Çok Harikuladelikleri Ülfet Perdeni Yırtıp Görmüyoor Ve Şaşmıyorsun? Hayret!

    İyi Okuyalım Rabbimiz Kur'an-ı Kerimde Ne Buyuruyor:

    " O Allah C.C. Ki, Yaratandır, (En Güzel Bir Biçimde) Kusursuzca Var Edendir, ' Şekil Ve Suret' Verendir. En Güzel İsimler O'Nundur. Göklerde Ve Yerde Olanların Tümü O'nu Tesbih Etmektedir. O, Aziz, Hakimdir." (Haşr Suresi, 24)

    Hikmet-i 4 :Değerli Site Sakinleri Ve Site Üyeleri Ve Bizim Yazımızı Acizane Ve Fakru Fakirane Bir Şekilde Okuyan Kardeşlerim. Hepimizce Malumattırki. Hayvanlar Çeşitli Yöntemler Kullanılarak Ehlileştirilmektedirler. Dolayısı İle Bir Hem Teoride Hemde Pratikte Bir Kuşunda Eğitilmesi Pekala Mümkündür. O Halde Bir Kuşun Fıtratında Olan Bir Özelliğimi Yaptırmak Yoksa Fıtratında Olmayan Bir Özelliği Ona Kazandırmak mı Daha Zordur? Tabikide Fıtratında Olmayanı! O Halde Zaten Hususen Fıtratında Olan Bir Özelliği Ona Vermek Nispeten Daha Kolaydır. O Halde Buda İspat Ediyorki Kuşlar Hem Gagaları İle Hemde Ayakları Yardımı İle Taşları Alıp Pekala Ata Bilirler!

    Hitmet-i 5: Bir Kuş Bir Yerden Başka Bir Yere Posta Kuşu Gibi Postasını Alıp Haberleşmede Beşer Tarafından Binlerce Sene Kullanılıyor! Nereden Nereye Gideceğini Biliyor Ve Şaşmıyor Ve Hangi Gps Veya Nevigasyonu Kullanıyor Rotasını Belirliyor Ve O Rotada Uçuyorlar. Hangi Radarla Yönlerini Buluyorlar Ve Bu Ve Bunlar Sana İmkanlı Geliyorda Fıtraten Müsavi Olan Bir Taşı Gagası Ve Ayakları Yardımı İle Alması Ve Atması mı Sana Zor Geliyor ? Yoksa İşine mi Gelmiyor? Kardeşlerim Ve Kardeşim !!! Ülfet Perdemizi Yırtalım. Allah C.C. Namına Allah C.C. Rızası İçin Bakıp Allah C.C. Namına Tefekkür Edelim!

    Hikmet-i 6: Bu Kuşların Takla Atmaları Bir Birinden Zor Aerobik Hareketleri Yapmaları Sana Mucize Gelmiyorda Taşı Alıp Atmalarımı Sana Mucize Geliyor?

    Hasılı Kelam, Al Cevap: İnsan Önce Allah C.C.’ı Bilmeli Ona İman Etmeli Sonra Muhabbetullah Makamına Yükselmeye Çalışmalıdır . Katiyen Bil Ki, Hilkatin (Yaratılmanın) En Yüksek Gayesi Ve Fıtratın En Yüce Neticesi, İman-ı Billâhtır (İman Etmektir). Ve İnsaniyetin En Ali Mertebesi Ve Beşeriyetin En Büyük Makamı, İman-ı Billâh İçindeki Marifetullahtır. Cin Ve İnsin En Parlak Saadeti Ve En Tatlı Nimeti, O Marifetullah İçindeki Muhabbetullahtır. Ve Ruh-u Beşer İçin En Hâlis Sürur Ve Kalb-i İnsan İçin En Sâfi Sevinç, O Muhabbetullah İçindeki Lezzet-i Ruhaniyedir.

    Kişinin Allah C.C.ı’nı Önce Bilmesi Ve Ona İman Etmesi İle Rabbini Tanır. Marifetullah İle Allah C.C.’ını Bilmesini Sağlayan Umumi Ve Hususi Ruhunun En Derinliklerini Ve Akli Ve Kalbi İştiyaklarını Geliştirip Arttırması. Allah C.C. Dostluğu Yolunda Muhabbet Yolunda İlerlemesi Lazımdır. Kişi Bu Yolda Taklidi Ve Hakiki Bir Şekilde İlerledikçe Allah C.C.ı Tanıyıp Allah C.C.ı Tanıyacak İman Hakikatlerine Kesp Ettikçe Allah C.C.ın Büyüklüğünü Yüceliğini Gücünü Ve Kuvvetini Görüp 1001 Esmasını Tanımaya Başladıkça Aynı Oranda Kendisinin Ne Derecede Aciz Ne Derecede Fakir Ne Derecede de Muhtaç Olduğunu Anlar.

    İnsanın Kendini Aciz Ve Fakir Görmesi Umumi Çevresinin Ve Kendi Hususi Alet Ve Cihazatın Sahibini Bilmesi Ve Ona Muhtaçlığını İdrak Ettiği Nispette Fakirliğini Ve Acizliğini Anlar Ve Artırır.

    Dışı Güzel İçi Boş Olmamak Lazımdır. Dışın Güzelliğini İçin İmanı İle Süslemesek Kıymeti Hiç Hükmünde Olur. İnsan, Nur-u İmânİle Alâ-yı İlliyyîne Çıkar; Cennete Lâyık Bir Kıymet Alır. Ve Zulmet-i Küfür İle Esfel-i Sâfilîne Düşer; Cehenneme Ehil Olacak Bir Vaziyete Girer. ( İman İle Makamı Artar Cennete Layık Bir İnsan Olur. İmansız İse Hayvandan da Aşağı Olur Cehenneme Liyakat Kesp Eder ) Çünkü, İmân İnsanı Sâni-i Zülcelâline Nispet Ediyor. ( Ona Aynedarlık Ediyor,Yani Allah C.C.ın Binbir Esması İnsanda Tezahür Eder Bu Yüzden: ) İmân Bir İntisabdır. Öyle İse, İnsan, İmân İle (Teslimiyetle)İnsanda Tezâhür Eden San'at-ı İlâhiye Ve Nukuş-u Esmâ-i Rabbâniye İtibâriyle Bir Kıymet Alır. Küfür, O Nisbeti Kat' Eder. O Kat'dan San'at-ı Rabbâniye gizlenir, (İnsan Allah C.C.ın Nizpeti Olması Hasebi İle Ona Yansıyan O Manevi Güzelikleri Aynasını Paslandırarak Veya Tozlandırarak Veya Kendi Bulaşık Elini Sokarak Yansıtırsa O Zaman Allah C.C.ın Esmasına Ayinedarlık Tam Manası İle Yapamaz) Kıymeti Dahi Yalnız Madde İtibâriyle Olur.(Allah C.C.ı Bilmezse Manadak Uzaklaşır Sadece Maddi Bir Surette Kalır ) Madde İse, Hem Fâniye, Hem Zâile, Hem Muvakkat Bir Hayat-ı Hayvanî Olduğundan, Kıymeti Hiç Hükmündedir.

    Bu Sırrı Bir Temsil İle Beyân Edeceğiz. Meselâ, İnsanların Sanatları İçinde, Nasıl Ki Maddenin Kıymeti İle Sanatın Kıymeti Ayrı Ayrıdır; Bâzan Müsâvi, Bâzan Madde Daha Kıymettar, Bâzan Oluyor Ki, Beş Kuruşluk Demir Gibi Bir Maddede Beş Liralık Bir Sanat Bulunuyor. Belki Bâzan, Antika Olan Bir Sanat, Bir Milyon Kıymeti Aldığı Halde, Maddesi Beş Kuruşa Da Değmiyor. ( Yani Basit Bir Bakırdaki Muazzam Bir Hat Sanatı 5 Kuruş Değerindeki Bir Bakırı Taşıdığı Sanat İtibari İle 5 Milyara Bazende 50 Milyara Taşıya Biliyor. Kimi Zamanda Çok Güzel Bir Altın Üzerindeki Sanat İse 5 Kuruş Değerinde Değil. Sanatlı Bir Bakır İle Sanatı Adi Olan Bir Altını Pazarda Satsanız 5 Kuruşluk Bakır İçindeki Sanat İle 5 Liralık Altına 5 Kat Farkla Değer Kazanıyor.) İşte Öyle Antika Bir Sanat, Antikacıların Çarşısına Gidilse, Hârikapîşe Ve Pek Eski Hünerver San'atkârına Nisbet Ederek,O Sanatkârı Yâd Etmekle Ve O Sanatla Teşhir Edilse, Bir Milyon Fiyatla Satılır. Eğer Kaba Demirciler Çarşısına Gidilse, Beş Kuruşluk Bir Demir Pahasına Alınabilir.

    Siz Bunları Okuyun Aklınıza Kalbinize Ruhunuza Ve His Ve Hissiyatınıza Yerleştirin Sonra Ben Size Değil Ağaçların Nasıl Yürüdüğünü Dağların Nasıl Yürüttürüldüğünü Anlatayım Oldu mu! Rüyamı Masal mı Hakikatmi O Zaman KUŞ BEYİNLİ DEĞİLSEN/SELER Anlarsın/Larsınız.

    Admin Bu Gönderiyi Beğendi


      Forum Saati Çarş. Mayıs 15 2024, 19:33